تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1400 - 20:16
39 بازدید
کد خبر : 8311

نصب پرده، سبک جدید تحصیل در دانشگاه‌های افغانستان

نصب پرده، سبک جدید تحصیل در دانشگاه‌های افغانستان

دانشجویان سراسر افغانستان برای اولین بار پس از قدرت‌گیری طالبان با سبک جدید به دانشگاه‌ها بازگشته‌اند.   به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشجویان سراسر افغانستان برای اولین بار پس از قدرت‌گیری طالبان به دانشگاه بازگشتند. اما این بار دانشجویان دختر و پسر با نصب پرده یا تخته از هم جدا شده‌اند. تصاویر منتشر شده مربوط

نصب پرده، سبک جدید تحصیل در دانشگاه‌های افغانستان

دانشجویان سراسر افغانستان برای اولین بار پس از قدرت‌گیری طالبان با سبک جدید به دانشگاه‌ها بازگشته‌اند.

  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشجویان سراسر افغانستان برای اولین بار پس از قدرت‌گیری طالبان به دانشگاه بازگشتند. اما این بار دانشجویان دختر و پسر با نصب پرده یا تخته از هم جدا شده‌اند.
تصاویر منتشر شده مربوط به دانشگاه ابن سینا در کابل است که وسط کلاس با یک پرده جدا شده و دختران در تصاویر بدون پوشاندن صورت‌هایشان اما حجاب دارند.

پیشتر روزنامه تایمز آو ایندیا با انتشار بیانیه طالبان در آستانه بازگشایی دانشگاه‌های افغانستان آورده بود: طالبان گفته‌ دانشجویان دختر باید چادر مشکی بپوشند و نقاب بزنند. کلاس‌هایشان هم نباید مختلط باشند.

طالبان به دانشجویان دختر ثبت نام کرده در این دانشگاه‌ها دستور داد، کلاس‌های درس را پنج‌ دقیقه قبل از دانشجویان پسر ترک کنند و در سالن‌های دانشگاه منتظر باشند تا آنها ساختمان را ترک کنند.

طالبان در زمان دوران حکومت قبلی خود بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ دختران را از حضور در مکاتب و زنان را از ورود به دانشگاه و محل کار منع کرد.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.