تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 23:28
171 بازدید
کد خبر : 10177

اختلاف نظر محافظه‌کاران کانادا در مورد سرنوشت رهبر حزب

اختلاف نظر محافظه‌کاران کانادا در مورد سرنوشت رهبر حزب

حزب محافظه‌کار کانادا با نزاع داخلی روبرو است زیرا برخی از اعضای این حزب می‌خواهند “ارین اوتول” رهبر حزب برکنار شود، در حالی که نمایندگان پارلمان تازه منتخب، به وحدت امیدوارند.   به نقل از CTVNEWS، پس از شکست محافظه کاران در تصاحب کرسی‌های بیشتر در انتخابات فدرال، اوتول باید مبارزه برای تصاحب سمت جاستین

حزب محافظه‌کار کانادا با نزاع داخلی روبرو است زیرا برخی از اعضای این حزب می‌خواهند “ارین اوتول” رهبر حزب برکنار شود، در حالی که نمایندگان پارلمان تازه منتخب، به وحدت امیدوارند.

  به نقل از CTVNEWS، پس از شکست محافظه کاران در تصاحب کرسی‌های بیشتر در انتخابات فدرال، اوتول باید مبارزه برای تصاحب سمت جاستین ترودو را به مبارزه برای جایگاه خود تبدیل کند.
با این حال میشل رمپل گارنر، نماینده کلگری نوزهیل می‌گوید که او و همکارانش که به اتاوا بازگشته‌اند بر نقش خود به عنوان مخالف تمرکز کرده‌اند.
او گفت: «ما ۱۲۰ نماینده پارلمان داریم که برای رسیدگی به مسائل اصلی به اتاوا برمی‌گردند. پارلمان نیاز دارد که به کار خود بازگردد.»
رمپل گارنر افزود که از بازبینی کمپین انتخاباتی استقبال می‌کند و گفت که حزب می‌تواند به گذشته خود نگاهی بیندازد و همچنین به آینده از نظر اینکه چگونه می‌خواهند سیاست‌های آینده را شکل دهد، نگاه کند.
او گفت: «ما می توانیم به عنوان یک حزب هر دو را انجام دهیم. ما می‌توانیم این بررسی را انجام دهیم، می‌توانیم برخی از این نگرانی‌ها را برطرف کنیم و همچنین می‌توانیم مطمئن شویم که کانادایی‌ها با یک حزب مخالف پایدار طرف هستند که جایگزین روشنی برای لیبرال‌ها ارائه می‌دهد.»
هفته گذشته برت چن، نماینده انتاریو در شورای ملی حزب محافظه کار، طوماری آنلاین را راه اندازی کرد که از این حزب خواسته بود برای رهبری اوتول همه پرسی تشکیل دهد.
این طومار تا جمعه بعد از ظهر بیش از ۲۷۰۰ امضا را به خود اختصاص داده است و برای همه کانادایی‌ها از هر حزبی باز است.
رئیس حزب رابرت باترسون گفت: «او هرگز به من یا هیچ یک از همکارانش اطلاع نداد که این طومار را راه اندازی می‌کند، بنابراین همه ما در مورد این که آقای چن چه برنامه‌ای برای ارائه این طومار دارد، سردرگم هستیم. مهم این است که یک قدم به عقب برداریم و به نگرانی‌های اعضا گوش دهیم، سوالات سخت را بپرسیم … اما ما این کار را از طریق گفتگو، تعامل، احترام و به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهیم.»
چن گفت که برخی اعضای حزب از اینکه اوتول از آنچه در کمپین رهبری حزب خود وعده داده بود فاصله گرفته، ناامید شده‌اند.
وی افزود: «ارین اوتول با تغییر شدید موقعیت خود نسبت به زمانی که بیش از یک سال پیش توسط اعضای این حزب برای رهبری این حزب انتخاب شد، اعتماد اعضا را از بین برد.»
چن ادامه داد که سیاست خارجی اوتول در مورد چین «جنگ طلبانه» بود و او و دیگر کانادایی‌های چینی را ناراحت کرد.
وی گفت: «در هرگونه حوزه رای گیری فدرال با جمعیت قابل توجهی چینی-کانادایی، انتخاب یک فرد محافظه کار -باتوجه به اظهارات ارین اوتول- بسیار دشوار بود.»
رمپل گارنر با این حال گفت از اوتول به عنوان رهبر در آینده حمایت خواهد کرد.
او تنها نیست، سایر نمایندگان پارلمان جدید از جمله اریک دانکن و گارنت جنیوس به اوتول برای مبارزات سخت تبریک گفته و می‌گویند که مشتاقانه منتظر همکاری با وی هستند.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.