تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 22:25
38 بازدید
کد خبر : 56253

نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان

نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان

بررسیها نشان می دهد: تالاب های گرمسیری تاثیرات مخرب طوفان را کاهش، زندگی هزاران نفر را نجات داده و سالانه به صرفه جویی ۶۰۰ میلیارد دلار منجر میشود.  کارشناسان استرالیایی اظهار داشتند: تالابهای گرمسیری در برابر تاثیرات طوفان مصونیت ایجاد کرده که میتواند سالانه جان هزاران نفر را نجات داده و بیش از ۶۰۰ میلیارد

نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان

بررسیها نشان می دهد: تالاب های گرمسیری تاثیرات مخرب طوفان را کاهش، زندگی هزاران نفر را نجات داده و سالانه به صرفه جویی ۶۰۰ میلیارد دلار منجر میشود.

 کارشناسان استرالیایی اظهار داشتند: تالابهای گرمسیری در برابر تاثیرات طوفان مصونیت ایجاد کرده که میتواند سالانه جان هزاران نفر را نجات داده و بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار در سال صرفه جویی کند.
محققان تاکید کردند: حفظ تالابهای گرمسیری از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا در سراسر جهان مساحت تحت پوشش تالاب ها رو به کاهش است و در صورتیکه روند تخریب تالاب ها ادامه داشته باشد، افراد بیشتری در معرض خطر قرار میگیرند.
در این بررسی محققان به مطالعه بیش از ۱۰۰۰ مورد طوفان مرگبار و مخرب از سال ۱۹۰۲ پرداختند. نتایج نشان داد که تالاب ها با کاهش سرعت و تلاطم طوفان های شدید و ایجاد موانع طبیعی در هنگام وقوع طوفان، مصونیت قابل توجهی ایجاد میکنند.
پیش از این مطالعات مشابهی در استرالیا، ایالات متحده و چین انجام شده اما این اولین بار است که دانشمندان نقش حفاظتی تالاب ها را در سطح جهانی بررسی کرده اند.
محققان دریافتند: ۴۰ میلیون هکتار از پوشش تالابهای گرمسیری در مناطق مستعد طوفان در جهان میتواند سالانه جان حدود ۴۶۲۰ نفر را حفظ کرده و از وقوع خسارت ۶۰۳ میلیارد دلار جلوگیری کند.
به نقل از روزنامه گاردین، بررسی ها نشان میدهد: از سال ۱۹۰۰ حدود نیمی از تمامی تالابهای جهان از بین رفته اند.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.