تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 12:21
136 بازدید
کد خبر : 208325

نقد و بررسی «Reptile»: رویه‌ نتفلیکس نگاهی اجمالی به آب‌های تیره است

نقد و بررسی «Reptile»: رویه‌ نتفلیکس نگاهی اجمالی به آب‌های تیره است

  به گزارش بلو سابتایتل مرجع دانلود زیرنویس و به نقل از ضرب الاجل در قلمروهای تیره خزنده گرانت سینگر، مخاطبان به داستانی می پردازند که با فتنه و رمز و راز بافته شده است. این فیلم که توسط سینگر، بنجامین بروئر و بنیسیو دل تورو نوشته شده است، تلاش می‌کند بیننده را در شبکه‌ای

 

به گزارش بلو سابتایتل مرجع دانلود زیرنویس و به نقل از ضرب الاجل در قلمروهای تیره خزنده گرانت سینگر، مخاطبان به داستانی می پردازند که با فتنه و رمز و راز بافته شده است. این فیلم که توسط سینگر، بنجامین بروئر و بنیسیو دل تورو نوشته شده است، تلاش می‌کند بیننده را در شبکه‌ای از قتل و فساد درگیر کند، که از دریچه‌ای سخت یک تحقیق در یک شهر کوچک آشکار می‌شود. در کنار دل تورو بازیگران مکمل از جمله آلیشیا سیلورستون، مایکل پیت، آتو اساندو، جاستین تیمبرلیک، ماتیلدا آنا اینگرید لوتز، اریک بوگوسیان و دومنیک لومباردوزی قرار دارند. با این حال، تنش جوی ناشی از فیلم پژواک پتانسیل های ناشناخته باقی مانده است، و آن را به عنوان سفری در زمین های آشنا نشان می دهد که ناامیدانه هویت خود را درک می کند.

تام نیکولز (دل تورو)، کارآگاهی که از فیلی به شهر کوچکی نقل مکان می کند تا کارآگاهی بگیرد، پس از آن که همسرش جودی (سیلوراستون) و عموی بیمارش ترتیبی می دهند که تام این موقعیت را بگیرد. بلافاصله به او مامور می شود تا در مورد قتل وحشیانه سامر (لوتز) مشاور املاک تحقیق کند. بلافاصله همه چیز پیچیده می شود زیرا مشخص می شود که دوست پسر سابق ویل گریدی (تیمبرلیک) جسد او را در خانه ای که قصد داشتند به بازار عرضه کنند، پیدا کرد. در این تحقیقات، کارآگاه دن کلیری (اساندوه) شریک نیکولز، که ممکن است بیشتر از آن که اجازه دهد پنهان می شود، کمک می کند.

 

الی فیلیپس (پیت)، مظنون اولیه است. او تبری دارد تا با جامعه املاک و مستغلات که خانواده اش آواره شده اند، بکوبد. توانایی او در ظاهر شدن در مکان هایی که نباید باشد و تا حد امکان چرب و ترسناک به نظر برسد، به شخصیت او یک شاه ماهی قرمز فوق العاده می دهد. همچنین شوهر سابق سامر (کارل گلوسمن) نیز وجود دارد که ظاهراً به دلیل احتمالی، برخورد مرده پشت چشم او نیز منجر می شود. با تحقیقات بیشتر، تام متوجه می شود که سوراخ خرگوش عمیق است، و عوامل بیشتری از یک قتل در بازی وجود دارد: او فقط با یک نفر روبرو نمی شود، بلکه با یک سیستم کامل فساد روبرو می شود.

این فیلم، علی‌رغم جلوه‌های بصری جوی فراگیرش توسط فیلمبردار مایکل گیولاکیس، در حک کردن یک هویت متمایز دچار لغزش می‌شود. این فیلم در سایه شاهکارهای نمادینی مانند «هری کثیف» و «آرزوی مرگ» آرامش پیدا می‌کند و تلاش می‌کند تا جوهر فیلم‌های پلیسی مشهور دوران گذشته را تقلید کند. سرعت روایت بی جهت ادامه می یابد و یک داستان آشنا را به یک مصیبت دو ساعته تبدیل می کند که مساوی با یک قسمت طولانی از قانون و نظم است.

 

سینگر توانایی کارگردانی ستودنی را به نمایش می گذارد و فیلمنامه را با کاریزما جذاب دل تورو به عنوان قطب نما هدایت می کند. با این حال، فیلم نتوانست اثری به یاد ماندنی در بیننده بگذارد. به داستان‌های منسجم و جذاب و بازیگرانی پویاتر نیاز دارد – مناطقی که به نظر می‌رسد افرادی مانند جاستین تیمبرلیک و پیت در آن با هم دست و پنجه نرم می‌کنند.

پتانسیل فیلم را می‌توان از طریق یک برش دقیق‌تر کشف کرد، و دوره طولانی آن را برای تمرکز بر هیجان‌انگیزترین عناصر روایت کاهش داد. پژواک های آشنای خزنده همچنان امکان طنین انداز را در صورت اجرا با حس تعادل دارد. در آستانه تبدیل شدن به پرکننده در حوزه گسترده سینمایی است و منتظر تایتان پرفروش بعدی است تا آن را در گمنامی پرتاب کند. این امر تلاش برای داستان سرایی تصفیه شده را در پس زمینه آرزوهای بلندپروازانه ای که مخاطبان را در فکر پتانسیل مبهم آن رها نمی کند، برجسته می کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.