تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 1:24
59 بازدید
کد خبر : 75285

سهم فعل و ترک فعل برخی مدیران در وضعیت کنونی زاینده رود

سهم فعل و ترک فعل برخی مدیران در وضعیت کنونی زاینده رود

ایسنا/اصفهان بازرس کل استان اصفهان با بیان اینکه شرایط کنونی زاینده رود متأثر از چندین عامل است، گفت: علاوه بر کمبود بارش‌ها و خشکسالی، فعل و ترک فعل برخی مدیران هم در این زمینه سهم دارد، به طوری که اقداماتی نباید انجام‌ می‌شده و شده، اقداماتی هم باید انجام می‌شده که نشده و شرایطی را به

سهم فعل و ترک فعل برخی مدیران در وضعیت کنونی زاینده رود

ایسنا/اصفهان بازرس کل استان اصفهان با بیان اینکه شرایط کنونی زاینده رود متأثر از چندین عامل است، گفت: علاوه بر کمبود بارش‌ها و خشکسالی، فعل و ترک فعل برخی مدیران هم در این زمینه سهم دارد، به طوری که اقداماتی نباید انجام‌ می‌شده و شده، اقداماتی هم باید انجام می‌شده که نشده و شرایطی را به وجود آورده که امروز برای تأمین آب شرب مردم مشکل داریم.

سید محمدمهدی طباطبایی مهریزی در نشستی با خبرنگاران که امروز (سه شنبه_۸ تیرماه) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان، اظهار کرد: هر سال اول تا هفتم تیرماه به مناسبت بزرگداشت شهید بهشتی به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده و برنامه هایی در طول این هفته برگزار می‌شود.

وی گفت: باتوجه به شرایط کشور و فضای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی طبیعی است نارضایتی‌هایی در مردم به وجود آمده که باید بررسی و آسیب شناسی شده و برنامه ریزی و اقدام عملی برای رفع این نارضایتی مردمی انجام شود.

رئیس منطقه ۶ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه های مختلف در این استان، گفت: باید تلاش کنیم مبانی تربیتی را به خصوص در حوزه مدیران و مسئولان تقویت کنیم زیرا این امر مانع از انحراف و انفعال می شود.

طباطبایی مهریزی با بیان اینکه ضعیف بودن مبانی معرفتی بر روی اهداف، عملکرد و وجدان کاری ما تاثیر می گذارد، گفت: از سال ۸۷ تاکنون در نامگذاری های سال مبانی اقتصادی مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و تکرار شده است. در کنار آینده نگری رهبر انقلاب و اهمیت موضوع، یکی دیگر از دلایل تکرار این موضوع این است که مسئولان آن طور که باید و شاید در این زمینه اقدام عملی انجام ندادند و این مسأله هر سال تکرار شد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی دقیق و اجرای برنامه‌ها می‌توان از ظرفیت‌های موجود برای بهبود وضعیت بهره برد، تصریح کرد: اقدامات، پیگیری‌ها و بازدیدهایی انجام داده ایم و تلاش کرده‌ایم با کمک دستگاه‌های متولی مشکلات موجود بر سر راه تولید را رفع کنیم، اما این حمایت‌ها باید در چارچوب قانون، هدفمند و نظامند باشد.

بازرس کل استان اصفهان ادامه داد: در حمایت ها باید حواسمان به محیط زیست، منابع طبیعی، حقوق عامه، آمایش سرزمین باشد و دقت لازم را داشته باشیم تا خروجی مثبتی حاصل شود.

طباطبایی مهریزی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات است، توضیح داد: در حوزه بازرسی سامانه گزارشگران فساد، رسیدگی به شکایات، سامانه ۱۳۶ و تلفن گویایی داریم که گزارش‌های مردمی از این طریق جمع بندی و به گروه‌های تخصصی ارجاع می شود. البته سیاست جدید سازمان این است که حتی الامکان با تذکر و توصیه اصلاح شود، در غیر این صورت پرونده تشکیل می شود.

وی با اشاره به تشکیل ۱۳۰ پرونده در سال گذشته، اعلام کرد: مجموعا ۲۵۶ گزارش حاصل شده که ۸۱ گزارش اصلاحی و ۱۷۵ مورد گزارش تخلفاتی و کیفری بود که به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

رئیس منطقه ۶ سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه در حوزه اطلاعات و گزارش های مردمی آمار سال ۹۹ نسبت به سال های قبل بیش از پنج برابر شده است، اظهار کرد: ۴ هزار و ۹۷۹ گزارش در سال گذشته از سوی مردم داشتیم و بالغ بر ۳۶۰ نامه هشدار به دستگاه‌های اجرایی استان داشتیم و بیش از ۲۵۰ مورد اصلاح شد.

طباطبایی مهریزی در مورد تفاوت آمار گزارش‌های مردمی و پرونده های تشکیل شده، اظهار کرد: آمار قابل توجهی از گزارش‌های مردمی داریم و مروم استان اصفهان مطالبه گر هستند، اما بسیاری با پیگیری و تذکر شفاهی و کتبی برطرف می شود.

وی افزود: در راستای نظارت بر عملکرد بخش‌های مختلف، یکی از این نظارت ها بر عملکرد کمیسیون معاملات دستگاه ها بوده و تلاش کردیم گلوگاه‌ها را شناسایی و بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت داشته باشیم.

بازرس کل استان اصفهان همچنین به برگزاری ۱۲۰ جلسه توجیهی و نظارتی و ۱۱۰ بازدید از بخش‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی اقدامات انجام شده باعث برطرف شدن مشکلات ۲۳ تولیدکننده در استان شد.

طباطبایی مهریزی ادامه داد: در زمینه پیشگیری از تصرف، تخریب و خلع ید از اراضی زارعی، باغی، ملی و منابع طبیعی، ۵ هزار و ۲۶۲ هکتار پیشگیری یا برگشت اراضی به بیت المال انجام شد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های ارسالی از بازرسی‌های استان های منطقه شامل یزد، کرمان، ‌ چهارمحال و بختیاری و مرکزی هزار و ۹۵۴ گزارش بوده است، گفت: یکی از دیگر مواردی که در دستگاه‌ها پیگیری کردیم و جزو مطالبات ما بوده پیگیری حقوق عامه، تکریم ارباب رجوع و رعایت انضباط اداری است.

بازرس کل استان اصفهان، در بحث واگذاری و فروش اموال مازاد مشکل داریم و این همین موضوع آسیب جدی به کشور وارد کرده، گفت: سازمان بازرسی در مواردی که متوجه شده پیگیری و پرونده هایی تشکیل داده است. در این زمینه یکی از مشکلات اصلی کارشناسی است، به طوری که در یک سال گذشته در مزایده هایی که تجدید یا ابطال کردیم تفاوت کارشناسی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال بود.

طباطبایی مهریزی در مورد افراد دو شغله در دستگاه های اجرایی، گفت: بارها مکاتبه و تذکر داده ایم و مواردی که اصلاح نشد منجر به تشکیل پرونده شد. ما وظیفه خود را انجام داده ایم مگر در مواردی که مطلع نشده باشیم.

وی در پاسخ یه ایسنا در مورد تکریم ارباب رجوع در استان اصفهان، گفت: اقداماتی در تکریم از ارباب رجوع انجام شده و  بازدیدهایی سر زده از بخش‌های مختلف انجام شده است، ازجمله بازدیدهای سر زده از شهرداری های استان و بررسی موارد و رفع مشکلات بوده است. همچنین توجیه کارکنان، برگزاری دوره های آموزشی و تذکر انجام شده، اما در مجموع نحوه برخورد با ارباب رجوع در برخی دستگاه ها مناسب نیست. اگر مردم مواردی از عدم تکریم ارباب رجوع و مشاهده می کنند می توانند به سازمان بازرسی اعلام و حتما پیگیری و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

بازرس کل استان اصفهان در مورد مسأله آب استان نیز گفت: مسأله آب مربوط به یک مشکل نیست و چندین موضوع باعث وقوع چنین شرایطی شده است. کمبود بارش‌ها و خشکسالی از یک سو و ترک فعل برخی مدیران و اقداماتی که انجام نشده، همچنین اقداماتی که نباید انجام‌ می شده و شده، باعث شده امروز شرایطی داشته باشیم که حتی برای تأمین آب شرب مردم مشکل داشته باشیم.

طباطبایی مهریزی از جمله اقداماتی که نباید انجام می شده را بارگزاری های جدید بر حوزه زاینده رود دانست و گفت: در این زمینه پیگیری هایی انجام دادیم و مصوب شد بارگزاری جدید بر حوضه زاینده رود ممنوع شود، ‌ چراکه در غیر این صورت حتی اگر سامانه جدید آبرسانی راه اندازی شود با این وضعیت ظرف مدت کوتاهی پاسخگوی تامین آب نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، رئیس منطقه ۶ سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اجرایی نشدن طرح های انتقال آب، گفت: اگر این طرح ها اجرا شده بود فلات مرکزی کشور تا ۱۰ سال آینده مشکلی نداشت، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی گرانی ها را یکی از معضلات کنونی کشور برشمرد که به سیاست گذاری های نادرست بر می گردد و گفت: ما ظرفیت های خوبی داریم، اما سیاست گذاری های اشتباه باعث افزایش قیمت ها شد در این زمینه پیگیری هایی انجام و تلاش هایی انجام شده که مشکلات مردم برای اقلام‌ضروری به حداقل برسد، اما چون موضوع در سطح ملی است باید اصل موضوع در سطح کشور اصلاح شود تا قیمت ها نیز اصلاح شود.

طباطبایی مهریزی خاطرنشان کرد: یکی از بدعت‌های بدی که در کشور شکل گرفته مشخص کردن یک روز برای ملاقات مردمی است، درحالی که ممکن است ارباب رجوع امروز نیاز به دیدار مسئول داشته باشد، درحالی که این شرایط و فضاهایی که بین مردم و مسئولان جدایی انداخته باید برداشته شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.