تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 11:44
27 بازدید
کد خبر : 208401

تنها فیشال صورت که برای پوست خشک نیاز دارید!

تنها فیشال صورت که برای پوست خشک نیاز دارید!

  افرادی که فیشال صورت انجام داده‌اند؛ می‌دانند که قرار دادن این کار در روتین پوستی چقدر عملکرد پوست را بهبود می‌دهد. افرادی که پوست خشک دارند باید از فیشیال پوست استفاده کنند. فیشال صورت یکی از روتین‌های پوستی است که مشکلات مختلف پوست مانند خشکی، جای جوش، آکنه و التهابات را از بین می‌برد.

 

افرادی که فیشال صورت انجام داده‌اند؛ می‌دانند که قرار دادن این کار در روتین پوستی چقدر عملکرد پوست را بهبود می‌دهد. افرادی که پوست خشک دارند باید از فیشیال پوست استفاده کنند. فیشال صورت یکی از روتین‌های پوستی است که مشکلات مختلف پوست مانند خشکی، جای جوش، آکنه و التهابات را از بین می‌برد. به طور معمول فیشال در مراکز و کلینیک‌های زیبایی مراقبت از پوست انجام می‌شود. 

از این رو انتخاب یک مرکز معتبر برای انجام روتین‌های پوستی حساسیت بالایی دارد. برای اینکه با فواید و کاربرد روتین پوستی و مراحل فیشیال آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

فیشال صورت چیست؟

فیشال صورت به عنوان یک درمان غیرتهاجمی ‌پوست شناخته می‌شود. این روش درمانی شامل: پاکسازی، مرطوب کننده و لایه برداری است که بر اساس نیاز پوست انجام می‌شود. تفاوتی ندارد، هر فردی با نوع پوست چرب، مختلط، خشک و معمولی باید روتین پوستی داشته باشد. فیشیال پوست یکی از مهم‌ترین روتین‌های پوستی است که تنها ارائه دهنده مراقبت‌های پوستی آن را انجام می‌دهند. در نتیجه اگر نگران بروز جوش‌های سرسیاه، سرسفید و بروز آکنه و لک هستید باید روتین پوستی را در برنامه خود قرار دهید.

 

 

چرا باید به طور منظم فیشیال پوست انجام دهیم؟

در روتین پوست خشک باید فیشال پوست را جدی گرفت. اما برخی از افراد تصور می‌کنند که تاثیر فیشیال در جلسات اولیه دیده می‌شود. البته که موثر بودن این روش درمانی پوست، در جلسات اول هم دیده می‌شود، اما با برنامه ریزی منظم استفاده از فیشال می‌توان اثرات مثبت را دید. 

همواره سلول‌های مرده روی پوست قرار دارند و باید برای پاکسازی آن‌ها از روتین پوستی استفاده کرد. حذف به موقع سلول‌های مرده باعث می‌شود تا پوست شفاف‌تر و زیباتر دیده شود. کنترل چربی و خشکی پوست یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از فیشال پوست است که بعد از استفاده منظم از فیشال در روتین پوستی، می‌توان شاهد فواید آن بود. 

البته توجه کنید که فیشیال پوست صورت با توجه به نیاز پوست هر فرد به تعداد جلسات مختلفی نیاز دارد. از این رو قبل از انجام فیشیال با یک متخصص پوست در ارتباط باشید. 

کاربردها و اهداف فیشیال پوست

هدف از فیشیال پوست چیست و چه کاربردی برای مراجعه کننده‌ها دارد؟ این سوال بسیاری از افراد است که تابه حال پاکسازی پوست انجام نداده‌اند. بنابراین بهتر است که با کاربرد و اهداف فیشیال پوست آشنا بود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • از بین بردن انواع جوش
  • حذف لک‌های صورت
  • کنترل خشکی پوست
  • لایه برداری
  • آبرسانی
  • یکنواخت سازی پوست

به طور کلی اگر پوست خشک یا چربی دارید که سلول‌های مرده پوستی منجر به بروز جوش و التهاب شده‌اند، باید از فیشیال پوست صورت استفاده کنید.

فیشال صورت برای چه افرادی مناسب است؟

از چه سنی می‌توان فیشال صورت انجام داد؟ هرکسی که دچار بیماری یا مشکل پوستی خاصی نیست، امکان استفاده از خدمات فیشال را دارد. در واقع قشر نوجوان، جوان، میانسال و حتی کهن سال نیز می‌توانند فیشیال صورت انجام دهد.

قابل ذکر است انجام فیشیال پوست، ضرورتی نیست، اما فواید زیادی برای پوست صورت دارد. از حدود ۱۴سالگی به بعد، رسیدگی به پوست توصیه می‌شود. لزومی‌هم ندارد که حتما به‌ سراغ فیشال بروید. داشتن روتین منظم پوست و رعایت ثبات در اجرای آن، برای داشتن پوستی سالم و زیبا، مهم‌تر است.

مراقبت‌های بعد از فیشیال صورت

بعد از اینکه فیشال صورت را در روتین پوست خشک قرار دادید، باید مراقبت‌های بعد از فیشال را هم انجام دهید که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • ۶ تا ۱۲ ساعت آرایش نکنید.
  • از فشردن یا دست زدن به ناحیه صورت خودداری کنید.
  • در عرض ۴۸ ساعت از هیچ‌گونه مراقبت پوستی دیگری استفاده نکنید.
  • تا ۴۸ ساعت پس از درمان از سایر محصولات مراقبت از پوست و لایه‌بردار استفاده نکنید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از اتمام فیشال از آفتاب‌گرفتن و قرارداشتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید.

با رعایت هر یک از این نکات می‌توانید کیفیت فیشال صورت خود را حفظ کنید و پوستی شاداب و سرزنده‌تر داشته باشید. اما آیا برای روتین پوست خشک تنها باید از فیشال استفاده کرد؟

 

 

مراحل روتین پوست خشک

با خشک شدن پوست نیاز است که مراحل روتین پوست خشک را به کار گرفت. در برخی از مواقع مشکلات پوستی به قدری حاد هستند که پوست، التهاب‌هایی زیادی داشته و منجر به خونریزی می‌شود. اما در فرآیند و مراقبت روتین پوست خشک باید به مراحل مختلفی دقت کرد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • پوست را با پاک‌کننده‌ای آبرسان تمیز کنید.
  • برای بازیابی PH پوست از یک تونر بدون الکل استفاده کنید.
  • از سرم مناسب بهره ببرید.
  • با مرطوب‌کننده‌ای مغذی و غیر‌کومدوژنیک، پوست را مرطوب کنید تا هیدراته بماند.
  • محافظت در برابر اشعه‌های مضر ماورا بنفش (UV) برای جلوگیری از آسیب‌های خورشید را فراموش نکنید.

با رعایت هریک از این مراحل می‌توانید اثر گذاری فیشال صورت را بهبود دهید تا همیشه یک پوست شفاف و شاداب داشته باشید. 

ممنوعیت‌‌ها در مراقبت از پوست خشک

هنگامی‌ که روتین پوست خشک را رعایت می‌کنید باید از یکسری ممنوعیت‌ها اطلاع داشته باشید تا به پوست آسیبی وارد نشود. ممنوعیت‌های مراقبت از پوست خشک که اهمیت زیادی دارد به شرح زیر هستند:

  • هنگام پاکسازی پوست از محصولات مراقبت پست مناسب استفاده کنید.
  • از شوینده‌های قلیایی که دارای صابون هستند؛ استفاده نکنید.
  • فیش واش‌هایی مناسب پوست خشک را تهیه کنید. 
  • ماسک‌های زغال فعال را در روتین پوستی قرار دهید. 

هنگام خشک کردن پوست بعد از پاکسازی صورت باید از حوله یا دستمال‌های مناسب استفاده کرد. دقت داشته باشید که به هیچ وجه حوله را روی پوست نکشید؛ بلکه با ضربات آرام، آب اضافی روی پوست را خشک کنید.

عوارض احتمالی عدم توجه به روتین پوست خشک

داشتن پوست خشک به طور حتم نشانه‌ای از بیماری‌های زمینه‌ای نیست. اما اگر مراقبت‌های پوستی را انجام نداد ممکن است که بیماری‌هایی پوستی ایجاد شوند. برای تشخیص اینکه پوست شما در کدام دسته‌بندی قرار می‌گیرد باید با پزشک متخصص مشورت کرد. اما در صورتی که در دسته افراد با پوست خشک هستید باید به روتین پوست و فیشال صورت اهمیت دهید. اگر به پوست خشک توجه نداشته باشید، تغییرات نامناسبی روی پوست ایجاد می‌شود که در طولانی مدت عوارضی به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین عوارض عدم توجه به روتین پوست خشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت پوست در بعضی از نواحی بیشتر خواهد شد. 
  • خارش دائمی‌روی پوست خواهید داشت. 
  • رنگ پوست تغییر خواهد کرد. 

همچنین در صورت عدم مراقبت‌های روتین پوستی ممکن است که باکتری‌ها روی پوست التهاب و آکنه ایجاد کنند.

بهترین روتین پوست خشک با دکتردکتر 

فیشال صورت یکی از راهکارهای اصلی برای محفاظت زیبایی و شادابی پوست است. فیشیال و روتین پوست خشک روی سلامت پوست صورت تاثیر مستقیم دارد. اما از کجا بفهمیم که پوست خشکی داریم؟

برای اینکه از بهترین روتین‌های پوستی استفاده کنید نیاز است که با پزشک متخصص پوست و مو مشورت داشته باشید. دکتر پوست می‌تواند مشکلات پوستی شما را عنوان کند و بهترین روتین روزانه را تجویز کند. دکتردکتر برای دریافت نوبت از متخصص‌ها در کنار شما است تا از بهترین پزشکان نوبت دریافت کنید. دکتردکتر یک سامانه آنلاین نوبت دهی ۲۴ ساعته است. از این رو برای برطرف کردن مشکلات پوستی مانند: آکنه، اگزما، شوره سر و سلولیت می‌توانید از متخصص‌ها بدون دغدغه زمانی، نوبت مشاوره تلفنی یا حضوری دریافت کنید. برای نوبت دهی آنلاین به سایت دکتردکتر و به آدرس drdr.ir مراجعه کنید تا در کمترین زمان از متخصص‌های پوست و مو نوبت بگیرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.