تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 15:42
73 بازدید
کد خبر : 133706

تلاش برای مقابله با پیشروی رودخانه کارون در شهر اهواز

تلاش برای مقابله با پیشروی رودخانه کارون در شهر اهواز

شهردار اهواز از بسیج کلیه امکانات شهر برای مقابله با پیشروی رودخانه کارون خبر داد.  به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، منصور کتانباف در جلسه فوق العاده ستاد بحران شهرداری اهواز اظهار کرد: در پی بارندگی‌های بی سابقه، بالا آمدن سطح آب سدهای بالادست‌ و به تبع آن رهاسازی آب، بالا آمدن آب رودخانه کارون

تلاش برای مقابله با پیشروی رودخانه کارون در شهر اهواز
شهردار اهواز از بسیج کلیه امکانات شهر برای مقابله با پیشروی رودخانه کارون خبر داد.
 به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، منصور کتانباف در جلسه فوق العاده ستاد بحران شهرداری اهواز اظهار کرد: در پی بارندگی‌های بی سابقه، بالا آمدن سطح آب سدهای بالادست‌ و به تبع آن رهاسازی آب، بالا آمدن آب رودخانه کارون رخ داده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تا پایان خرداد در چند مقطع این مساله تداوم دارد.
وی افزود: از روزهای نخست عوامل شهرداری اهواز با استفاده از کلیه ظرفیت‌های خود برای کمک به ارگان‌های دیگر تلاش کردند تا این سیلاب مهار شود اما با توجه به رهاسازی آب در بالادست و سیلاب‌های پیش رو اعلام کرده‌ایم که از این به بعد امکان ادامه کار به تنهایی وجود ندارد و نیاز به کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی داریم.
کتانباف ادامه داد: خوشبختانه ستاد ویژه مقابله با سیلاب کارون در اهواز  به ریاست رئیس دادگستری خوزستان، دبیری فرماندار اهواز و با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل و مقرر شد هر ارگانی پشتیبانی از یک منطقه شهرداری در محدوده ساحلی را به عهده بگیرد.
شهردار اهواز بیان کرد: اعلام کرده ایم که ۹۶ دستگاه ماشین‌آلات در مناطق مختلف برای انجام طرح‌های ایمن‌سازی سواحل کارون احتیاج داریم که مقرر شد این دستگاه‌ها از سوی ارگان‌های پشتیبان در اختیار مناطق ساحلی قرار بگیرد.
کتانباف با اشاره به بسیج کلیه امکانات دستگاه‌های اجرایی شهر برای مقابله با پیشروی و سیلاب کارون، گفت: بر اساس مصوبات این ستاد سازمان آب و برق خوزستان پشتیبان شهرداری منطقه ۱، مناطق نفت‌خیز جنوب پشتیبان شهرداری متطقه ۲، جهاد نصر حامی شهرداری منطقه ۳، شرکت ملی حفاری حامی شهرداری منطقه ۴ و شرکت فولاد خوزستان معین شهرداری منطقه ۵ خواهند بود.
وی تأکید کرد: برخی از نقاط حساس نیز به صورت ویژه به بقیه ارگان‌ها سپرده شده است اما باید شهرداری منطقه هم نظارت و حمایت لازم را داشته باشد زیرا در صورت اهمال شهر آسیب می‌بیند و شهرداری باید بازسازی کند.
شهردار اهواز ادامه داد: هدف همه دستگاه‌ها حفاظت اهواز در برابر سیلاب‌ها است و باید تعامل و همکاری لازم به این عوامل شهرداری و دیگر ارگان‌ها همکاری برقرار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.