تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 21:12
79 بازدید
کد خبر : 147349

تشکیل صف برای خرید کالاهای ضروری در شأن مردم همدان نیست

تشکیل صف برای خرید کالاهای ضروری در شأن مردم همدان نیست

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: صف‌هایی که برای خرید کالاهای ضروری در استان تشکیل می‌شود، در شأن مردم نیست. حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته همدان، اظهار کرد: در استان با مشکلاتی مانند گرانی‌ها و کمبود کالای اساسی مواجه هستیم‌ بنابراین امیدوارم همه به مسئولیت

تشکیل صف برای خرید کالاهای ضروری در شأن مردم همدان نیست

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: صف‌هایی که برای خرید کالاهای ضروری در استان تشکیل می‌شود، در شأن مردم نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته همدان، اظهار کرد: در استان با مشکلاتی مانند گرانی‌ها و کمبود کالای اساسی مواجه هستیم‌ بنابراین امیدوارم همه به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه توجه کنیم.

امام جمعه همدان مطرح کرد: صف‌هایی که برای خرید کالاها تشکیل می‌شود، در شأن مردم نیست و باید از آن‌ها عذرخواهی شود.

وی با بیان اینکه سه گروه باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند، توضیح داد: دستگاه‌های نظارتی باید بیشتر نظارت کنند و در این مسئله ستاد امر به معروف استان حاضر است همکاری لازم در مورد کنترل بازار را تحت نظارت متولیان دولتی در صورت صلاحدید آن‌ها انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: مردم باید در خریدها تعادل را رعایت کنند و اخلاق اسلامی حکم می‌کند در شرایط سخت نباید زیاد خرید کنیم.

شعبانی موثقی با بیان اینکه بازاریان باید انصاف را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: در این شرایط نیازمند همکاری همه مردم هستیم و همه باید به مسئولیت خود عمل کنیم.

وی در رابطه با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد، بیان کرد: هیئت امنای مساجد باید شرایط را برای حضور جوانان در مسجد مهیا کرده و بستری برای تبیین بیانیه گام دوم فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: جوانان گاهی ناپختگی دارند اما این مسئله باعث نمی‌شود درب مسجد برای جوانان باز نشود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ اسفندماه روز درختکاری است، گفت: اسلام به مسئله محیط زیست توجه نشان داده و در اهمیت درختکاری روایاتی بیان شده است؛ به عنوان مثال در روایتی از پیغمبر(ص) بیان شده که اگر نهالی در دست شماست حتی اگر در آستانه قیامت بودید آن را بکارید.

وی ادامه داد: ما باید نعمات الهی را قدر بدانیم و نباید اجازه دهیم باغ‌ها از بین برود و به جای آن ساختمان بسازیم، در شمال شرق همدان به اندازه کافی زمین برای ساختمان سازی فراهم است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید نسبت به حفظ کودکان در فضای مجازی حساسیت داشته باشیم، اظهار کرد: بسترهایی برای شبیخون فرهنگی فراهم شده بنابراین باید میزان دسترسی کودکان مدیریت شود.

شعبانی موثقی در پایان بیان کرد: مسئولان امر باید پروتکل هایی طراحی کنند و دسترسی به این فضا مدیریت شود چراکه نمی‌شود به صورت کلی مخالف فضای مجازی بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.