تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 21:26
100 بازدید
کد خبر : 72900

باید در مدارس سمپاد تسلیم نشدن و یادگیری از شکست را آموزش دهیم

باید در مدارس سمپاد تسلیم نشدن و یادگیری از شکست را آموزش دهیم

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) گفت: اگر سمپاد قرار است کاری برای پرورش دانش‌آموزان انجام دهد این کار باید آموزش بلندشدن پس از افتادن با وجود سختی باشد. تسلیم نشدن و یادگرفتن از شکست و فراموش کردن آن، شخصیت دانش‌آموزان را شکل می‌دهد و راه جدیدی پیش روی آن‌ها باز می‌کند. الهام یاوری

باید در مدارس سمپاد تسلیم نشدن و یادگیری از شکست را آموزش دهیم

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) گفت: اگر سمپاد قرار است کاری برای پرورش دانش‌آموزان انجام دهد این کار باید آموزش بلندشدن پس از افتادن با وجود سختی باشد. تسلیم نشدن و یادگرفتن از شکست و فراموش کردن آن، شخصیت دانش‌آموزان را شکل می‌دهد و راه جدیدی پیش روی آن‌ها باز می‌کند.

الهام یاوری در اختتامیه سومین جشنواره ملی فردوسی که امروز (۶ تیر) در گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ریشه‌های ما در این خاک فرو رفته و از آن تغذیه می‌کند و امکانات لازم را برای رشد و بالندگی ما و پیشرفت در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است اما پیش از این نیز ایران نماینده فرهنگ‎، تمدن و نوع نگاه به دنیا است و عمیق‌ترین ویژگی‌های انسانی از دیرباز در مردم ایران تجلی یافته است. هنرمندان، نویسندگان، اُدبا و شاعران، نمایندگان عمیق‌ترین و ارزشمندترین نگاه‌های انسانی به جهان هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه خالصانه‌ترین عواطف دینی در بین ایرانیان یافت می‌شود، افزود: احترام آگاهانه، متعهدانه و شورمندانه به اهل بیت مساله‌ای است که هیچ ملت و قومی به پای ایرانیان در آن نخواهد رسید. خردورزی همراه با عملگرایی از ویژگی‌های بسیار ارزشمند ایرانیان است که در طول تاریخ ما را به افتخارات بسیار زیادی در خدمت به بشر رسانده است. علم‌آموزی و ارزش‌گذاری عمیق به علم نافع، ویژگی دیگری است که در مردم ایران به وفور پیدا می‌شود. مردان و زنان این خطه، سمبل‌ها و نمادهای تلاش و اراده هستند. ارادت و تعهد ویژه به حقیقت از ویژگی‌هایی است که در شاهنامه فردوسی روایت شده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) ادامه داد: فهم عمیق مردم در طول تاریخ باعث شده که همیشه این ملت به دنبال راستی و حقیقت باشند و وقتی حقیقت را پیدا می‌کردند، مخلصانه در مسیر آن حرکت می‌کردند. معماری، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات، دانش مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و به ویژه حکمت و عرفان، گنجینه‌ بسیار گران‌بهایی از ثمرات ویژگی‌های ارزشمند مردم ایران است و ما باید این ویژگی‌ها را در خود و فرزندان‌مان به عنوان یک موهبت و مسئولیت تلقی کنیم.

یاوری با اشاره به تمدن پرشکوه ایران، تصریح کرد: این احساس که به خاطر ایرانی‌ بودنمان میراث‌دار یک فرهنگ ارزشمند و یک نگاه بسیار پرشکوه به جهان و خالق جهان هستیم، باید در همه ما نهادینه شود؛ بنابراین وظیفه ما است که در جهت غنا و تکمیل این حرکت ارزشمند فرهنگی و تمدنی، همه تلاش خود را به کار گیریم. ایرانیان تقدیر ارزشمندی دارند. البته در کنار سایر اقوام جهان که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند در یک داد و دهش فرهنگی و رساندن بشر به حقیقت مطلق، نقش بسیار مهم و کلیدی دارند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در ادامه با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی فردوسی، تصریح کرد: جشنواره ملی فردوسی به عنوان یک بخش کوچک از این حرکت پرشتاب، تعبیر و تفسیر می‌شود و به اندازه تمدن باشکوه ایرانی خوب، ارزشمند و تأثیرگذار است. هر چند بخش کوچکی است اما آینده درخشانی را دنبال می‌کند.

وی ضمن تقدیر از زحمات اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، کانون پرورش فکری خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند و این جشنواره ارزشمند را برگزار کرده‌اند. سمپاد اگر قصد دارد راه نویی را پیش روی نظام آموزش و پرورش قرار دهد باید این نکات را در قالب‌ها نیز رعایت کند. قالب جشنواره‌ای که امروز برگزار شد پر از خلاقیت و محصول کار جمعی بود.

یاوری با اشاره به مشارکت خوب در این جشنواره، گفت: در کنار زحمات خانواده‌ تعلیم و تربیت سمپاد این مشارکت بسیار ارزشمند و دیدنی بود. اگر سمپاد قرار است کاری برای پرورش دانش‌آموزان انجام دهد این کار باید آموزش بلندشدن پس از افتادن با وجود سختی باشد. تسلیم نشدن و یادگرفتن از شکست و فراموش کردن آن، شخصیت دانش‌آموزان را شکل می‌دهد و راه جدیدی پیش روی آن‌ها باز می‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.