تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 18:02
29 بازدید
کد خبر : 146043

آغاز مرحله جدید مرمت معبد هندو‌ها در بندرعباس

آغاز مرحله جدید مرمت معبد هندو‌ها در بندرعباس

مرحله جدید مرمت معبد هندو‌ها در بندرعباس به زودی آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: مرحله جدید مرمت معبد هندو‌ها در بندرعباس به زودی آغاز می‌شود. عباس نوروزی با بیان اینکه برای این مرحله از مرمت  معبد هندوها صد میلیون تومان

مرحله جدید مرمت معبد هندو‌ها در بندرعباس به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: مرحله جدید مرمت معبد هندو‌ها در بندرعباس به زودی آغاز می‌شود.

عباس نوروزی با بیان اینکه برای این مرحله از مرمت  معبد هندوها صد میلیون تومان تخصیص داده شده است، تصریح کرد: میراث فرهنگی هرمزگان اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت:مرمت قلعه هندو‌ها از خرداد ماه پارسال آغاز شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: این مرحله از مرمت شامل تعمیر و مرمت شکاف‌های گنبد و موریانه زدایی و تعمیر تاسیسات برقی است که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از تکمیل مرمت در صورت تشخیص سازمان میراث فرهنگی این بنای تاریخی با مزایده برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش ایسنا، معبد هندو‌های بندرعباس که بدست هندیان درسال ۱۳۱۰ هجری شمسی احداث شده، ترکیبی از معماری ایرانی اسلامی وهندی است که جزو آثار تاریخی ثبت شده در هرمزگان است.منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.